Wil je dat je bedrijf of organisatie betrouwbaarheid uitstraalt, dan heb je meer nodig dan alleen een onberispelijk en herkenbaar product. Je moet dat product ook op een onberispelijke en herkenbare manier aan de man brengen. Onberispelijk, met andere woorden in correct Nederlands (bekijk de resultaten van dit onderzoek maar eens), in een stijl die past bij je doelpubliek. Herkenbaar, dat wil zeggen dat alle medewerkers van alle afdelingen van je bedrijf met één stem, de stem van je bedrijf, communiceren.
'Hoe begin ik daaraan?' horen we je verzuchten. Heel eenvoudig: laat ons een taalgids op maat van je bedrijf uitwerken. Met die overzichtelijke leidraad leer je je medewerkers correct te schrijven en tegelijk de bedrijfsidentiteit uit te dragen.
Een basistaalgids telt algauw 20 pagina's en meer. We passen iedere gids zoveel mogelijk aan met relevante voorbeelden voor jouw sector. Indien nodig introduceren we ook nieuwe elementen, of heel specifieke richtlijnen over register of stijl. Het spreekt voor zich dat we alles vooraf met jou bespreken.
Onze taalgidsen bevatten:
Wil je dat je huisstijlgids aantrekkelijk oogt voor je werknemers, zodat ze alle instructies slikken als zoete koek? Kies dan voor een gepimpte versie (digitaal en/of op papier), met een neutrale opmaak of helemaal in de huisstijl van je bedrijf.
Staat je taalhuisstijl op poten?
Dit pakket bevat:
Dit pakket bevat:
Ga een stap verder met onze 1001 tinten content
Niet dat we op onze eigen winkel willen inbeuken, maar: begin niet aan deze vormen van communicatie of contentverspreiding als de basis er niet is. Loopt er al een basisflow aan communicatie? Minstens een maandelijkse nieuwsbrief met verse content? Dan is de tijd rijp voor communicatie met een streepje (of twee, drie) meer.
Referenties