Uiteraard geloven we bij Kameleons in de kracht van sterke content. Maar tegelijk beseffen we maar al te goed dat die content, hoe doordacht en spitsvondig ook geschreven, helemaal in het niets kan vallen als hij gepost wordt op een website of platform dat SEO-technisch niet op punt staat, of waar het UX-design te wensen overlaat, of waar de content niet geflankeerd wordt door een pientere e-mailingcampagne of socialemediastrategie. Voor je content begint te creëren, zijn twee analyses bijzonder nuttig – om niet te zeggen dat ze eigenlijk een must zijn:
Met deze analyse gaan we na of je website wel de juiste voedingsbodem is om onze content in te zaaien. Zelfs de sterkste content kan niet kiemen in een dorre grond. Die websiteanalyse omvat een screening van de basics die in orde moeten zijn.
Afhankelijk van je precieze vraag, gaan we mogelijk volgende zaken na:
Wat krijg je concreet?
Je krijgt een rapport van 10 à 15 pagina's waarbij we de pijnpunten aanstippen, met eventueel een suggestie voor een mogelijke aanpak. Je kunt vervolgens zelf met die suggesties aan de slag en ze intern wegwerken, of je kunt een beroep doen op onze diensten waar je een begeleidende hand nodig hebt.
Een SEO-zoekwoordenanalyse kun je uitvoeren voor je aan een nieuwe website begint of een nieuwe productselectie of miniwebsite wilt lanceren. Zo weet je dat je meteen to the point schrijft.
In veel gevallen is er al een website. Die eerste basiscontent moet je sowieso vertellen en eigenlijk zit die qua content meestal goed. Maar daarna wil je je website verder organisch versterken en uitbouwen.
Wil je met je contentplanning nagels met koppen slaan de komende maanden: ook dan is de SEO-zoekwoordenanalyse een bijzonder nuttig instrument.
In deze analyse nemen we volgende zaken onder de loep:
Wat krijg je concreet?
Je krijgt van ons een spreadsheet met 5 à 8 tabbladen die je als leidraad kunt gebruiken voor je nieuwe website of je contentplanning voor het komende jaar.
Referenties