Case 20/03/2017

Intrum Justitia

Staaltje uncopywriting voor incassobedrijf

Drie bladzijden tekst met briefing kregen we binnengegooid. Links, links, links om te lezen – en interviews. Terwijl het uiteindelijke doel gewoon was: er copy voor een A4-advertentie/advertorial uit puren. Klant: een incassobedrijf. Ga er maar aan zitten. En dat deden we.  We kozen voor wat we zelf graag uncopywriting noemen: de hele zwik van alle franjes ontdoen. Één enkele slagzin hielden we over, boven 120 woorden tekst. De pure basics. Geen woordspelletjes, geen stijlspielerei. Daar leent het thema incasso zich niet toe – faillissementen zijn al pijnlijk genoeg, dus geen bijltjesdag, geen water tot de lippen of molenstenen om de nek.

In sommige branches moet je niet te jolig uitpakken. Gewoon zeggen wat gezegd moet worden, aka uncopywriting, volstaat.

Uncopywriting, we love it: gewoon zeggen wat gezegd moet worden is vaak al meer dan genoeg. En daar dacht de klant ook zo over: meteen goed bevonden! En nu sluiten we af, of deze referentie wordt langer dan de opdracht zelve!#advertentie 

#copy #eindredactie

Deel dit artikel via

Laat Kameleons jouw teksten vertalen

Vraag naar onze tarieven Bel ons op +32 9 274 13 30