Het grootste deel van de bedrijfscommunicatie verloopt vandaag digitaal. De voorbije vijftien jaar waren dit de vier belangrijkste manieren waarop de consument je content leest:
De dag van vandaag geloven veel ingewijden dat er nog maar weinig plaats is voor e-mail in onze moderne communicatiemaatschappij. Mark Zuckerberg van Facebook was niet de eerste die het woord 'ouderwets' in de mond nam en hij zal ook niet de laatste zijn. Toch blijkt dat ze het niet bij het rechte eind hebben, want volgens technologisch researchbedrijf Radicati zal het aantal e‑mailaccounts stijgen van 4,1 miljard in 2021 tot 4,6 miljard in 2025.
Er zijn geen tekenen dat e-mail door de nieuwe sociale media onder de voet gelopen wordt. Cijfers van het Pew Research Center tonen aan dat sociale media alleen in de leeftijdsgroep van 18 tot 29 enigszins het lezen van e-mails evenaren. De toekomst zal wellicht nog meer leesaandeel voor sociale media brengen, maar blijf ondertussen je e-mailverkeer maar verzorgen.
Volgens het onderzoeksbureau Comscore blijft een consument tot twee minuten langer op een site met video. Beter nog: 64 % van de surfers zullen ook vlugger iets kopen op basis van een video. In een b2b-context is er nog meer goed nieuws: volgens Forbes verkiest maar liefst 59 % van de hogere kaderleden een video te bekijken boven een gelijkaardig artikel te lezen. Het gebruik van video raakt steeds meer ingeburgerd: 80 % van de ondervraagde hogere kaderleden gaf ook aan dat ze in het afgelopen jaar meer tijd uitgetrokken hadden om online video te bekijken.
Bovendien bereik je met video vlot het nieuwe lezerspubliek: smartphones en tablets zijn ervoor gemaakt, de kijkervaring is echt optimaal. Google beweert dat 50 % van de mobiele surfers geregeld een video opvraagt.
Kameleons heeft zelf ook ervaring met video. De videocrew van Kameleons capteert geregeld voorstellingen, congressen, seminaries, shows of workshops op locatie. Voor het verpakkingsbedrijf Segers en Balcaen maakten we een vereenvoudigde video over een complex productieproces dat we, toegegeven, zelf niet bevattelijk in een brochure zouden kunnen uitleggen. Gevolg: file op de beursstand, wat met een brochure nooit gelukt zou zijn.
Het beste hielden we voor het laatste. Op seminars over e‑commerce en sociale media was iedereen het erover eens: bloggen is de beste manier om volk naar je site te lokken. Waarom? Simpel: bloggen, dat is content spuien.
Waarom blogt dan niet iedereen? Wel, niet iedereen heeft schrijverstalent. Niet iedereen heeft er de tijd voor. Want tijdrovend is het wel. Gelukkig bestaan er copywriters die zich daar graag mee bezighouden. ♥
Respecteer bij het bloggen de bevindingen van de zoekmachine, maar hou het menselijk. Schrijf in mensentaal. Niets voor jou, dat bloggen, als kleine garnaal? Lees dan eens het succesverhaal van Humans of New York:
In 2012 verloor Brandon Stanton zijn job en besloot hij zich op zijn echte passie te storten: fotografie. Hij fotografeerde Newyorkers in hun natuurlijke habitat en plaatste de foto's op zijn blog met het verhaal van de gefotografeerde erbij. De magie vond plaats: de lezers leefden mee met de verhalen en Humans of New York werd wereldberoemd. De Facebookpagina heeft inmiddels als 18 miljoen volgers.
De inhoud van je website en mailings blijft natuurlijk het allerbelangrijkste. Die moet relevant zijn en opgesteld in onberispelijke taal. Laat je content dus schrijven door de professionals van Kameleons of laat ons je zelfgeschreven teksten proeflezen.
Mail naar info@kameleons.be, bel ons op 09 329 02 73 of vul onderstaand formulier in.
Tags
Gerelateerde berichten
Deel dit artikel via
- 46 shares -