Maandcommunicatie op maat voor cateraar
Ooit restaurant in Bonheiden, in coronatijden volledig de ommezwaai gemaakt naar takeaway en delivery en daar tegelijk een succesverhaal van gemaakt: het is het opmerkelijke businessverhaal van Italiaanse traiteur Bastiano. De hele digitale onderbouw onder die shift werd volledig in goede banen geleid door ClickForest van Shopify e-commercespecialist Frederiek Pascal.
De spaghetti's vlogen per strekkende meter de deur uit, om nog maar te zwijgen over het vele andere Italiaanse lekkers dat Debby Swinnen uit de koksmuts tovert. Altijd met liefde en passie bereid, of con tanto amore, zoals ze het altijd zelf zegt. Dat ontging zelfs Gault-Millau niet en die vermeldden Bastiano prompt in hun Cahier POP, een overzicht van de beste adressen voor streetfood en delivery. Voor de vierde keer al! Waar we dan uiteraard meteen over communiceren.
Een goed product dat goed digitaal in de markt gezet wordt: twee sleutelelementen tot succes. Hoe kun je dat succes bestendigen en eventueel nog wat aanscherpen? Met sterke content natuurlijk. Omdat Bastiano qua contentondersteuning enigszins op zijn honger bleef zitten, zocht ClickForest ons aan om mee te brainstormen over sterke maandelijkse content. Frederiek Pascal had al meerdere positieve ervaringen achter de rug met ons en wist dat hij de content van zijn klant in goede handen zou geven.
Samen werkten we een upgrade uit van onze maandpakketten, bestaande uit:
Ad hoc leveren we ook ondersteuning met:
In de zomer van 2022 kwamen we ook meteen met ideeën op de proppen om de gebruikelijke komkommertijd te bestrijden:
Resultaat: het traditionele zomerdipje werd sterk afgevlakt en Bastiano kon op een vrij gewoon ritme blijven draaien. Achterliggende gedachte: blijf communiceren.
Terwijl we onze maandelijkse communicate uitwerken, benutten we ook elke kans om de website en de SEO te verbeteren. Een ongoing task, als je dan toch veel ingelogd bent.
In het najaar op de contentplanning: 2 + 1 gratis-acties, Black Friday-deals, de kerst- en eindejaarsmenu's ...
Na een groot deel voorjaar en een zwoele zomer samen doorzwommen te hebben, is de instant tevredenheid over Kameleons alleen maar aangedikt, zowel bij ClickForest als bij eindklant Bastiano.
Frederiek Pascal, zaakvoerder van ClickForest, getuigt: 'Comfortabel werken toch met een contentbureau dat ook zoveel marketingkaas gegeten heeft. Je hoeft niet alles uit te leggen, je hoeft niet altijd de hele context te schetsen. Kameleons is meer dan een copywritingpartner, het is een echte contentmarketingmachine die meteen met je meestoomt op volle snelheid en je eigen werking versterkt.'
Eindklant Debby Swinnen beaamt: 'Ik was al uiterst tevreden over ClickForest en zal hen eeuwig dankbaar blijven vanwege de manier waarop ze onze transformatie naar een online bestelmodel waargemaakt hebben. Nu hebben ze ons ook nog een team copywriters aangereikt dat mijn stoutste verwachtingen overtreft: zoveel businessideeën die ze me al ingefluisterd hebben. Ze doen echt meer dan wat tekst spuien – wat ze overigens ook al zeer goed doen. Als ze een blog posten met tevreden klantenreacties maakt mijn hart telkens een sprongetje van vreugde.'
Daarmee bewijst Kameleons nogmaals zijn multi-inzetbaarheid. Je kunt ons boeken voor elk deel van je contentmarketing of voor je overall contentmarketing. We werken rechtstreeks voor jou of laten ons aansturen door je marketing- of SEO-bureau: alles kan en alles voeren we naar best vermogen uit.
Mail naar info@kameleons.be, bel ons op 09 274 13 30 of stel je vraag via het onderstaande formulier.
Tags
Gerelateerde berichten
Deel dit artikel via