Case 30/05/2019

Buro A Axa Bank Menen

Klanteninterviews voor de nieuwe website

Mond-tot-mondreclame: het is misschien wel het oudste, zoniet toch een van de sterkste marketinginstrumenten. Een waardevolle hedendaagse variantie zijn testimonials, of getuigenissen van klanten die vertellen hoe tevreden ze zijn over je product of diensten. Het summum van geloofwaardigheid: je vertelt immers niet zelf hoe goed of betrouwbaar je bent, je klanten vertellen het.  

Niets geloofwaardigers dan klantengetuigenissen

Omdat geloofwaardigheid een heilige graal is voor elk bedrijf, niet in het minst voor een bank en verzekeringskantoor, koos ook Buro A Axa Bank Menen voor een reeks klanteninterviews op hun website. Het pleit voor de bank dat die klanten vlug gevonden werden, want vertellen over je portemonnee en geldzaken blijft een heel klein beetje taboe bij de Vlaming.

Een interviewstijl waarbij iedereen zich comfortabel voelt

Met succes: alle interviews keerden terug zonder de minste opmerking van de eindklanten en bankdirecteur Pieter Arnaert kreeg zelfs positieve reacties ter ore over de manier waarop de klanten benaderd werden. Zelf was hij ook uiterst tevreden over de interviewset: 'Super! Als ik het zo lees, zou ik meteen klant worden bij mijn eigen bank.' Om het brede plaatje te schetsen, werd gekozen voor een combinatie van particuliere en zakelijke klanten, die samen over een zo breed mogelijke waaier aan bankproducten konden getuigen: van woningkrediet tot zakelijke lening of van verzekering tot belegging.

Ter info: website en design werden verzorgd door onze collega's van Maquina.

Wil  je ook je klanten aan het woord laten op je website?

Beste idee ooit. Of het nu in de vorm is van een case of interview: de praktijk is overtuigender dan de theorie. Laat je klanten zien wat je werkelijk presteert met je bedrijf, veeleer dan ellenlange teksten los te laten over wat je in theorie allemaal voor hen zou kunnen betekenen. Laat dat soort teksten schrijven door een neutrale externe partij met ervaring in de bedrijfsjournalistiek, zoals Kameleons. Bel ons op 09 274 13 30, mail naar info@kameleons.be of stel je vraag via onderstaand formulier.

-->

Tags

Gerelateerde berichten

Deel dit artikel via

Laat Kameleons je teksten vertalen

Vraag naar onze tarieven Bel ons op +32 9 274 13 30