Artikel 01/05/2018 - Ludo Verhaege

Bloggen om te bloggen? Of …?

Je blog mag best een concreet doel hebben (waarom zou je anders bloggen?)

Wellicht heb je je ook weleens afgevraagd hoe al die bloggers en vloggers al die clicks halen. Bakvissen en tienerslungels leggen jouw blog vlot over de knie qua bezoekersaantallen. Hoe doen ze dat toch? Dat kun je van naaldje tot draadje ontleden, maar het heeft geen zin. Dat is appels met peren vergelijken.

Laat je blog niet verweesd achter op je site

Wat je wel even onder de loep kunt nemen, is hoe je zoveel mogelijk uit je blog kunt halen. Heel veel blogs zijn weeskinderen: in het slechtste geval zijn ze een half overplaksel van elders en worden ze louter als voer voor de zoekmachine op een site gekwakt. Zomaar, om daar te staan, en omdat je ergens hebt horen waaien dat je moet bloggen.

3 tips om meer te halen uit je bedrijfsblog

Helaas (zo heb je misschien al gemerkt) werkt het zo niet. Dé toverformule voor een blog bestaat niet, maar dit is wat je wel kunt doen:

  1. Deel je blog keurig in en tag je headers en tussentitels. Denk na over zoekwoorden. Als je de zoekmachine toch wilt voederen, geef ze dan op zijn minst krachtvoer.

  2. Integreer je blog in je brede marketingstrategie en communicatieplan. Plan de thema’s van je blogs in en voorzie meteen ook in een promotieplan voor je blog: leg een link vanuit je nieuwsbrief en deel je blog op je sociale media.

  3. Wees voldoende commercieel, maar ook niet te. Laten we er geen doekjes om winden: je uiteindelijke doel is om nieuwe klanten te lokken. Hou de toon en inhoud zoveel mogelijk journalistiek-neutraal, maar hey, een duidelijke call-to-action kan echt geen kwaad en je hebt er niets op tegen dat je er een e-mailadres mee inwint, toch? Een bedrijfsblog mag volgens ons best ook een beetje naar een landingspagina neigen.

Voldoet je blogstrategie niet aan bovenstaande punten?

Of heb je gewoon helemaal geen blogstrategie? Het team blogbusters van Kameleons helpt je graag op weg met onweerstaanbare, onberispelijke content. Indien nodig springen onze digitalemarketingcollega’s van Ntriga.Agency bij voor de promotie en zorgen onze grafische vrienden van Maquina voor nog wat visuele opsmuk.

Bel 09 274 13 30, mail naar hallo@kameleons.be of ontdek hieronder onze blogbusteraanbieding.

 

Tags

Gerelateerde berichten

Deel dit artikel via

- 46 shares -

Laat Kameleons jouw teksten vertalen

Vraag naar onze tarieven Bel ons op +32 9 274 13 30