Artikel 12/02/2018 - Ludo Verhaege
In onze blogpost van 29 januari somden we de marketingtrends op waarvan de Kameleons overtuigd zijn dat ze zich in 2018 zullen doorzetten. Meer dan onze persoonlijke keuzes zijn die vijf trends niet. Wil je nog meer? Vandaag vuren we nog een laatste waslijstje op je af om over na te denken in 2018. Akkoord of niet akkoord, dit is wat trendwatchers nog zoal voorspellen.
Merken mogen gerust ook eens buiten de lijntjes kleuren, tegengas geven en hoeven niet altijd braaf ja te knikken tegen de consument. Gewoon eens iets doen wat niet noodzakelijk van hen verwacht wordt, is al een grote stap. Zonder grof te zijn of iemand te beledigen. Controverse is nog iets anders, maar bijvoorbeeld Kruidvat dat beslist om geen sigaretten meer te verkopen en eerlijk durft te zeggen dat 'ze dat niet meer kunnen maken'. Weinigen hebben het hen voorgedaan.
Zal nog belangrijker worden. Maar dat is volgens ons gewoon een oude truc (zoals vele trends eigenlijk truken van de foor zijn in een hedendaags jasje). Zeg niet zelf dat je de beste bent, maar laat iemand anders het zeggen.
Niet tegen te gaan met de verdere opmars van mobile. De klant krijgt net die informatie die voor hem op dat ogenblik belangrijk is op de plaats waar hij zich bevindt.
Het staat ook al een tijdje in de trendlijstjes, maar nu wordt 2020 al opgegeven als het jaar waarin 85 % van klantendienstinteracties door slimme bots of artificieel intelligente systemen worden overgenomen.
Mensen zullen hun zoekopdrachten steeds vaker inspreken en minder intypen. Dat heeft taalkundig-semantisch nogal wat gevolgen voor de manier waarop je teksten SEO-vriendelijk wilt houden. Daarom raadden we in deze blog al eerder aan om je website spreektaliger te maken.
Interesse in teksten die meedeinen op de trendy taaltijdingen van 2018? Mail naar info@kameleons.be, bel ons op 09 274 14 30 of vul onderstaand formulier in.
Tags
Gerelateerde berichten
Deel dit artikel via
- 46 shares -