Interne communicatie
Sommige communicatie ligt gevoeliger dan andere. Dat kan zowel gaan om interne (bijvoorbeeld als er personeel bij betrokken is) als externe communicatie (bijvoorbeeld bij beursgenoteerde bedrijven met externe aandeelhouders). Luchtige, catchy communicatie schrijven is één ding, communicatie die danst op een dun evenwichtskoord tussen wat mag en moet gezegd worden is andere koek.
Toen het biofarmaceutische bedrijf Innogenetics, gevestigd in Zwijnaarde, Fujirebo moest worden, begeleidden we een half jaar lang de soms heikele interne communicatie rond de overname, waarbij elk woord met een apothekersschaaltje afgewogen werd. Ook het West-Vlaamse veevoederbedrijf Leievoeders, een topvijfbedrijf in de sector, zoekt ons telkens aan voor de perscommunicatie als er een overname wereldkundig gemaakt moet worden. Die communicaties verliepen altijd exact op tijd en haalden ook altijd de pers zonder haken en ogen.
Toen Rik Vandeputte, zaakvoerder van Leievoeders, te horen kreeg dat er over een directiebeslissing bij het bevriende bedrijf Jolipa een iets gevoeliger communicatie opgesteld moest worden, verwees hij hen dan ook door naar Kameleons. Waarna we ook voor die groothandelaar in thuisdecoratie al onze woorden in de weegschaal gooiden voor een gebalanceerde communicatie zonder gevaarlijke angels.
Wil je ook een doordachte,volwassen tekst om je bedrijf door een bepaalde transitie te loodsen? Kameleons vindt de juiste woorden om je boodschap tactvol over te brengen.
Kies uit onze drie content packages, mail naar info@kameleons.be, bel ons op 09 329 02 73 of vul onderstaand formulier in.
Tags
Gerelateerde berichten
Deel dit artikel via