Case 20/09/2017

Sophie's Garden

Webcopy die smaakt naar meer

Hoe begin je aan wervende webcopy voor een nieuw gamma aan plantaardige dips en spreads? Simpel: door eerst zelf te proeven wat voor vlees, euh, veggie food je in de kuip hebt.

Toen Food'Art een gloednieuw gamma plantaardige producten lanceerde, mocht Kameleons mee de spits afbijten. Onze missie: via de website sophiesgarden.be de consument en tegelijk ook de retailer overtuigen van de heerlijke smaak en de eerlijke kwaliteit van Sophie's Gardens dips en spreads. Onze werkwijze: zelf de proef op de som nemen natuurlijk! We dipten en smeerden a volonté en doopten vervolgens onze pen in de inkt om die wereld aan smaken te beschrijven. Aangezien Food'Art zich in eerste instantie op de buitenlandse markt wilde richten, zorgde Kameleons ook voor de vertaling naar het Engels – door een vegan native speaker, voor voldoende feeling met het product.

De blogteksten werden geleverd door een Nederlandse foodblogster. Wij screenden de teksten op taalfouten en pasten te 'Hollands' klinkende uitdrukkingen aan, zodat ook Vlaamse bourgondiërs ‘goesting’ zullen krijgen om de recepten uit te proberen.

Sophie's Garden homepage

Aangezien Food'Art zich in eerste instantie op de buitenlandse markt wilde richten, zorgde Kameleons ook voor de vertaling naar het Engels – door een vegan native speaker, voor voldoende feeling met het product.

Deel dit artikel via

Laat Kameleons jouw teksten vertalen

Vraag naar onze tarieven Bel ons op +32 9 274 13 30